Livrare & Retur
1. Reguli generale
Produsele comandate de cumpărător în conformitate cu Termenii și Condițiile de Vânzare vor fi livrate la adresa indicată de cumpărător ca fiind adresa de livrare pentru respectiva comanda („Adresa de livrare”).
LaPlant livrează pe întreg teritoriul Romaniei.
Poșta română
- cu plata ramburs 12 lei
- cu plata în cont 7 lei
SAMEDAY COURIER
- cu plata ramburs 18 lei
- cu plata în cont 13 lei
Facturile de achizitie sunt atașate coletului.
2. Modalitățile de livrare
Livrăm prin intermediul Poștei române sau prin SAMEDAY COURIER iar în cazul comenzilor cu o valoare mai mare de 300 lei, cumpărătorul beneficiază de livrare gratuită.
Cumpărătorul sau destinatarul comenzii semnează o confirmare de primire. Această confirmare de primire face dovada livrării de către LaPlant și a primirii de către cumpărător sau destinatarul comenzii a produselor comandate.
Livrarea coletului nu poate fi contestată dacă respectivul colet apare să fi fost livrat, sistemul informatic (print screen) al transportatorului făcând dovada acestui fapt.
Prin agrearea Termenilor și Condițiilor de Vânzare, cumpărătorul este de acord și împuternicește transportatorul ca, în cazul în care cumpărătorul sau destinatarul livrării nu este prezent la adresa indicată pentru livrare, să predea coletul către oricare dintre persoanele aflate în încăperile acestuia.
3. Dispoziții generale
Cumpărătorul sau destinatarul comenzii este rugat să verifice starea aparentă a coletului și a produselor în momentul efectuării livrării.
Nerespectarea procedurii adecvate exclude posibilitatea oricărei reclamații împotriva transportatorului și a LaPlant. În special, cumpărătorul nu va putea pretinde nicio rambursare a vreunei sume și nu va putea nici sa pretindă ca LaPlant să livreze din nou produsele comandate.
De asemenea, cumpărătorul sau destinatarul comenzii are posibilitatea de a apela la Serviciul Clienți al LaPlant pentru a afla modalitățile de returnare a produsului (produselor) deteriorat(e). Procedura de returnare a produselor deteriorate indicată de Serviciul Clienți al LaPlant va trebui urmată în mod obligatoriu de cumpărător. În caz contrar, cumpărătorul nu va putea pretinde rambursarea niciunei sume sau înlocuirea produselor respective.
4. Procedurile ce trebuie obligatoriu urmate atunci când coletul este deteriorat
– Livrarea prin SAMEDAY COURIER
În cazul constatării anomaliei în prezenta curierului SAMEDAY COURIER
Nu este permisa condiționarea de catre cumpărător a primirii coletului sau achitării prin ramburs a prețului comenzii de deschiderea coletului sau verificarea conținutului acestuia!
În cazul daunelor vizibile ale coletului, cumpărătorul va refuza livrarea si va formula imediat, clar și detaliat toate rezervele cu privire la anomalia constatată. Aceste rezerve trebuie scrise de cumpărător sau destinatarul comenzii pe bonul de livrare al SAMEDAY COURIER.
În cazul constatării anomaliei în absența curierului SAMEDAY COURIER
– cumpărătorul va semnala pagubele sau lipsurile constatate, formulând toate reclamațiile și rezervele la Serviciul Clienti al LaPlant. Notificarea incidentelor și formularea rezervelor trebuie să intervină în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 3 (trei) zile lucrătoare de la data livrării. LaPlant va furniza un răspuns privind reclamațiile înregistrate în termen de maxim 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă vor fi deferite spre competentă soluționare instanțelor judecătorești din Romania, fără a exclude posibilitatea intervenției altor instituții de resort.
5. Procedura ce trebuie urmată obligatoriu în cazul produselor lipsă sau deteriorate
Cumpărătorul sau destinatarul comenzii va trebui să semnaleze absența sau degradarea produsului Serviciului Clienti al LaPlant. Notificarea incidentelor și formularea rezervelor trebuie să intervină în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 3 (trei) zile lucrătoare de la data livrării. LaPlant va furniza un răspuns privind reclamațiile înregistrate în termen de maxim 30 (treizeci) de zile. Diferendele ce nu au putut fi soluționate pe cale amiabilă vor fi deferite spre competentă soluționare instanțelor judecătorești din Romania, fără a exclude posibilitatea intervenției altor instituții de resort. Serviciul Clienti al LaPlant va putea solicita orice informație cu privire la identitatea cumpărătorului sau a destinatarului comenzii și va putea recurge la orice verificare utilă în acest sens.
6. Termenele de livrare
LaPlant va depune diligențe astfel încât comenzile plasate în zilele lucrătoare (luni-vineri) să fie predate curierului sau Poștei române în maxim 24ore. În cazuri temeinic justificate, termenul de livrare poate fi de maxim 30 (treizeci) de zile de la încheierea contractului. Termenele de livrare încep să curgă de la data încheierii contractului de vânzare-cumpărare, mai exact a transmiterii mesajului electronic pentru confirmarea comenzii. Pentru orice comandă de livrare a unor produse personalizate, termenele de livrare standard se prelungesc cu 2 – 3 zile lucrătoare.
În cazul depășirii acestor termene, care nu se datorează unui caz de forță majoră, cumparatorul are posibilitatea să anuleze comanda (sa dispună asupra rezoluțiunii contractului) în urmatoarele condiții:
– dupa transmiterea catre Serviciul Clienti al LaPlant si prin e-mail la adresa office@laplant.ro a unei puneri în întârziere în vederea efectuării livrarii într-un termen suplimentar rezonabil, de îndată ce această punere în întârziere nu a produs efectele asteptate,
– daca respectivul cumparator a comunicat către LaPlant, înainte de încheierea contractului, ca termenul de livrare era o condiție esentială pentru comanda sa.
Cererea de anulare a comenzii va fi comunicată prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire la adresa indicată în secțiunea „Contact” de pe Site-ul LaPlant.
În ipoteza în care ancheta, al cărei rezultat va fi obligatoriu, va releva o culpă exclusivă imputabilă LaPlant sau transportatorului, LaPlant va rambursa suma integrală achitată de cumpărător si încasată de LaPlant în baza respectivei comenzi, cu conditia ca toată comanda să fie returnată de cumpărător către LaPlant. Rambursarea se va face prin virament bancar în contul indicat de cumpărător în acest sens, în cel mai scurt timp, dar nu mai târziu de 7 (șapte) zile de la data la care cumpărătorul și-a exercitat dreptul de a obține anularea comenzii.
Dacă nu este returnată integral comanda sau daca ancheta nu relevă nici o culpă exclusivă imputabilă LaPlant sau transportatorului, cumpărătorul nu va putea pretinde nici rambursarea sumelor achitate de el, nici o nouă livrare a produselor comandate, cu excepția cazului în care demonstrează, prin orice mijloace, că nu este responsabil de situația creată.
7. Retur
Returul produselor se acceptă conform termenilor și condițiilor mentionate mai jos și sunt în conformitate cu prevederile O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative.
Produsele care fac obiectul comenzilor încheiate online, pot fi returnate, fără invocarea vreunui motiv într-un termen de 14 zile de la data primirii acestora; înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile calendaristice începand de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului.
În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) ne rezervam dreptul de a accepta sau nu returul produselor.
Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator. Vă recomandăm păstrarea ambalajului original pentru protejarea integrității produselor.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat;
Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.
Vânzătorul va rambursa contravaloarea produsului în maxim 14 (paisprezece) zile calendaristice de la data informării laplant.ro de către consumator asupra deciziei sale de retragere din contract și acceptarea returului. laplant.ro va putea amâna rambursarea contravalorii produsului până la primirea produsului vândut sau până la primirea unei dovezi conform căreia acesta a fost expediat, în cazul în care laplant.ro nu s-a oferit să recupereze produsul (se va lua data cea mai recentă). Suma de bani aferentă produselor returnate se va restitui ulterior verificării produselor după stabilirea de comun acord a modalității de restituire sau conform procedurilor legale.
Excepții:
Excepțiile privind dreptul de retur (nu se accepta returul lor) sunt enumerate exemplificativ, fără a ne limita la următoarele (conform art. 16 OUG 34/2014):
- Produse de tip comandă specială, indiferent de categorie fabricate sau aranjate în urma unei comenzi ferme din partea dumneavoastră și a efectuării plății în avans, nu pot fi returnate.
- Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate și insoțite de eventualele accesorii/cadouri/bonusuri cu care au fost livrate.
În cazurile în care produsele returnate prezintă deteriorări sau sunt incomplete, prezintă urme de uzură, lovituri, ne rezervăm dreptul de a opri o sumă din valoarea produsului , sumă ce va fi comunicată după evaluarea prejudiciilor aduse.
De asemenea, ne rezervăm dreptul de a refuza acceptarea returului în situația unor abuzuri (returnări repetate).
În cazul exercitării dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face prin virament bancar în contul indicat de cumpărător în cel mult 14 de zile de la primirea produsului returnat.
Vă rugăm să verificați integritatea fizică a coletelor în momentul în care le primiți de la curier, în prezența acestuia și să cereți întocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor dacă produsele prezintă urme de deteriorare. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare.
Modificarea datelor de facturare de pe persoană fizică pe persoană juridică se poate solicita în termen de maxim 48 h de la intrarea în posesie a produselor. Termenul de solutionare este de până la 30 zile lucratoare.
Dacă ați cumparat mai multe produse de același fel si vreți să le returnați pe toate, asigurați-vă că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse se accepta doar dacă sunt sigilate.
Produsele pentru care nu se poate stabili cu exactitate valoarea diminuării contravalorii se pot returna doar sigilate.